--
3

Last week,
i accidentally read an essay which was written by a year6 student
after reading,
i astounded as it was too lousy to make me believe dat essay is come from a year6 student.
oh,
he really needs to work hard
or else
i wonder how he could pass the chinese test in UPSR.
the essay is shown below: (dun laugh)
上个星期六,爸爸情了一位球教来叫我打球,因为我家的球快“生”灰了。
蓝球教叫可比。他叫我叫他可教炼。他带我到球场习。首先,可教教我拍球,
他叫我拍一百下。我听到拍一百下,很惊讶,但我还是要拍,因为爸爸花了不少钱请可

接着,可教炼教我炼戴球,还要我时,半路不要把球拍太高,因为很容易给对方
偷走还叫我几次来回球场
完后,可教炼教我休息几分钟。当我休息时,我想放。突然可教走过来教我不要
因为打球可以锻炼身体,还可以表国家出国比赛,增加国家名字
我听了后,就定不放。然后可教教我上房手等。到了5:00,我便回家。我
很开心,因为学会了打球。

*italic -sentence /structure error
*bold -word usage mistakes

3 Response to Lousy Essay(in chinese)

May 26, 2009 at 10:47 PM

walau...
u sure dis is a standard 6 essay?
i think my mum taught so many students be4,
i oso din c ppl wrote dat worse be4...

May 28, 2009 at 8:49 PM

dats why i said he really need to work hard..
unbelievable issit?

Jo
May 28, 2009 at 9:13 PM

felt pity on him...
he is totally dunno wat chinese is.